EBPO renginyje Lietuva pristatyta kaip viena iš šalių, palaikančių glaudų socialinį dialogą su profsąjungomis, pasidžiaugta mūsų įtraukiojo ugdymo pažanga
Kovo 24-26 d. Islandijos sostinėje Reikjavike vykusiame EBPO renginyje „Kokybiškas švietimas: raktas į klestėjimą ir gerovę“, kuriame dalyvavo švietimo politikai ir profesinių sąjungų atstovai, Lietuva buvo pristatyta kaip viena iš šalių, kuriose stiprus bendradarbiavimas su profsąjungomis, taip pat pasidžiaugta Lietuvos pažanga įgyvendinant įtraukųjį ugdymą mokyklose.
Lietuvai atstovavo švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius ir Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas Egidijus Milešinas.
„Lietuvos dalyvavimas tokio formato renginyje patvirtina, kad mūsų šalis yra aktyvi partnerė tarptautinėje švietimo bendruomenėje. Be jau minėtų temų, per susitikimus diskutavome ir apie ankstyvąjį ugdymą, mokinių įtraukimą į sprendimų priėmimą, dirbtinio intelekto ateitį mokykloje, pabrėždami mokytojo vaidmenį mokykloje, vaiko ir mokytojo gerovės užtikrinimą. Per šiuos reguliariai vykstančius EBPO renginius šalių delegacijos parengia ir pristato savo nacionalinius įsipareigojimus einamiesiems metams. Mes taip pat išsakėme mūsų šalies tolesnius įsipareigojimus, kurių laikysimės“, - sako viceministras Jonas Petkevičius.
Lietuva įsipareigoja dar intensyviau bendradarbiauti su partneriais siekdama didinti įtrauktį švietimo sistemoje, užtikrinti bendrojo ugdymo programų įgyvendinimo stebėseną ir, atsižvelgdama į poreikį, inicijuoti jų tobulinimą, skatinti socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymą mokyklų bendruomenėse, kad būtų sukurta psichologiškai saugesnė ir smurto bei patyčių netoleruojanti aplinka.
Teminėse sesijose buvo diskutuojama apie kokybiško ir įtraukaus ankstyvojo ugdymo svarbą vaikų kognityvinei, socialinei ir emocinei raidai, iššūkius pritraukant ir išlaikant ankstyvojo ugdymo specialistus, politikos priemones, kurios padeda užtikrinti pedagogų ir ugdytinių įgalinimą, ypatingą dėmesį skiriant vaikams iš įvairių ir nepalankioje padėtyje esančių socialinių grupių.
Viena iš teminių sesijų buvo skirta diskusijai apie pagalbą pedagogams, skatinant lygybę, vaiko gerovę, kuriant palaikančią ir įtraukią mokymosi aplinką. Akcentuota mokytojų profesinio tobulėjimo, tarpusavio palaikymo ir bendradarbiavimo svarba, aptartas dirbtinio intelekto ir skaitmeninių technologijų vaidmuo padedant mokytojams jų kasdienėje veikloje.
Taip pat surengta diskusija apie pedagogo vaidmenį kuriant į vaiką orientuotą švietimo sistemą, suteikiančią vaikams ir jaunimui galimybių aktyviai dalyvauti sprendimų priėmimo procese kuriant savo ateitį. Pabrėžta, kad švietimo sistemos turi atspindėti visuomenės įvairovę, užtikrinti lygias galimybes visiems mokiniams ir skatinti pasitikėjimu grįstus santykius tarp pedagogų ir ugdytinių. Aptarta, kaip vyriausybės, profesinės sąjungos ir mokyklos gali remti mokinių dalyvavimą tiek formaliajame, tiek neformaliajame ugdyme, suteikiant jiems galimybę aktyviau prisidėti prie švietimo sprendimų priėmimo vietos ir nacionaliniu lygmenimis.
Lietuvos delegacija išsiskyrė itin darniu švietimo politikų ir profesinės sąjungos atstovų bendradarbiavimu dirbant komandoje ir pasisakant diskusijose.
Per vizitą buvo galimybė detaliau susipažinti su Islandijos švietimo sistema, pagrindiniais jos iššūkiais ir prioritetiniais darbais, surengti vizitai į mokyklas.
Renginio metu vyko neformalus viceministro Jono Petkevičiaus ir Ukrainos pirmojo viceministro švietimui ir mokslui Yevheno Kudriavets susitikimas. Buvo dar kartą išreikštas stiprus solidarumas su Ukraina ir jos žmonėmis, aptarti svarbiausi iššūkiai švietimo srityje, apžvelgtas tiek esamas bendradarbiavimas, pagalba ukrainiečiams, besimokantiems Lietuvoje, tiek ir ateities bendradarbiavimo galimybės.
Kasmetinį aukšto lygio renginį mokytojo profesijos klausimais (angl. The International Summit on the Teaching Profession (ISTP) organizavo EBPO, Pasaulinė mokytojų profesinių sąjungų federacija (angl. Education International), Islandijos švietimo ir vaikų ministerija. Dalyvavo kviestiniai EBPO šalių ir partnerių švietimo ministrai, viceministrai, profesinių sąjungų vadovai, kiti švietimo bendruomenės atstovai.
Atnaujinimo data: 2025-03-28
Taip pat skaitykite:
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas ieško vadovo ar vadovės
Lietuvos mokiniai tarptautinėje chemijos olimpiadoje iškovojo keturis bronzos medalius
Telšių rajone matematikos mokantis V. Bajoras: „Svarbu surasti būdą kalbėtis su mokiniu“
Ministrė R. Popovienė susitiko su Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais