2025-04-15

Ministerijoje rinkosi atnaujinta Įtraukiojo švietimo patariamoji grupė

Balandžio 15 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje rinkosi atnaujintos sudėties Įtraukiojo švietimo patariamoji grupė. Susitikime su ministre Raminta Popoviene buvo aptartos įtraukiojo ugdymo aktualijos, kylantys iššūkiai, užsibrėžta nuosekliai dirbti ieškant galimų sprendimų, tinkamų darbo organizavimo pokyčių, kad visi Lietuvos vaikai galėtų mokytis kartu. 

„Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas yra sudėtingas procesas, bet labai svarbu, kad jis tęstųsi. Turime labai gerų, įkvepiančių įtraukiojo ugdymo pavyzdžių, bet netrūksta ir kritikos, iššūkių. Todėl mums, ministerijai, svarbu žinoti, kokias svarbiausias problemas mato visos suinteresuotos pusės. Iš šios grupės tikimės patarimų tuos kylančius iššūkius suklasifikuoti, išskirti prioritetus, kad galėtume kartu rasti teisinius, finansinius ar kitokius sprendimus tiems iššūkiams pašalinti. Nenorime skubos, norime konstruktyvios diskusijos ir pasvertų, argumentuotų sprendimų. Tikiu, mūsų visų tikslas toks pats – kad visi vaikai ugdymo įstaigose jaustųsi gerai ir galėtų mokytis kartu“, – kalbėjo švietimo, mokslo ir sporto ministrė R. Popovienė. 

Atnaujintos sudėties patariamojo grupėje dirba ŠMSM, Nacionalinio švietimo NVO tinklo, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Šeimų asociacijos, Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“, Lietuvos kurčiųjų draugijos, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos, Lietuvos negalios organizacijų forumo, Lietuvos moksleivių sąjungos, NVO vaikams konfederacijos ir Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai. 

Šiame susitikime taip pat nemažai dėmesio skirta profesiniam mokymui: pristatytas projektas „Profesinis ugdymas – prieinamas visiems“ ir aptarta kvalifikacijos tobulinimo programa „Profesinės mokymo įstaigos mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijų tobulinimas, siekiant profesinio mokymo prieinamumo gerinimo asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių ir esantiems iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto“. 

Lietuvos įtraukties švietimo centro atstovės pristatė „Ugdymo modelio, skirto 3-8 klasių mokiniams, turintiems specifinių mokymosi sutrikimų“ pirmųjų metų įgyvendinimo tyrimo rezultatus.

Įtraukiojo švietimo patariamoji grupė buvo sudaryta 2024 m. siekiant sklandaus įtraukties švietime įgyvendinimo. Taip buvo sudaryta galimybė svarbiausius sprendimus dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų įtraukties, ugdymo ir švietimo pagalbos jiems teikimo apsvarstyti su socialiniais partneriais ir suinteresuotomis žmones su negalia atstovaujančiomis organizacijomis.