BDAR
gdpr

Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. "cookies").


Ministerija tęsia diskusijas apie mokytojų karjeros modelį – bus vertinama užsienio šalių patirtis

Data

2022 07 05

Įvertinimas
0
073.jpg
Nuotr. Artūro Žuko

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija tęsia diskusijas, kaip turėtų būti tobulinamas rengiamas pedagogų karjeros modelis. Ministerija, gegužę pateikusi viešoms diskusijoms naują modelį, jau sulaukė siūlymų iš įvairių organizacijų: profesinių sąjungų, mokyklų asociacijų, savivaldybių ir kt. Antradienį organizuojama nuotolinė konsultacija su Airijos, Estijos ir Latvijos švietimo ministerijų atstovais.

Per susitikimą bus aptariama, kokia pedagogų skatinimo ir karjeros sistema veikia jų šalyse, kokios priemonės pasiteisina, su kokiais iššūkiais susiduriama. Diskusijoje dalyvausianti švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė taip pat domėsis, kaip mokytojai skatinami, kokie veiksniai daro įtaką mokytojų atlyginimų kilimui. Į nuotolinę diskusiją pakviesti švietimo profesinių sąjungų atstovai.

Pedagogų karjeros modelis bus koreguojamas, atliepiant įvairių organizacijų gautus siūlymus, taip pat atsižvelgus ir į užsienio šalių sėkmingą patirtį, o atnaujintas projektas teikiamas tolimesnėms diskusijoms rudenį.

Sprendimą dėl galutinio modelio varianto tikimasi priimti iki 2023 metų sausio. Įgyvendinimo pradžia planuojama ne anksčiau kaip 2024 metais, numatant pereinamąjį laikotarpį. Be to, laikomasi principo, kad dabar dirbančių pedagogų pareiginės algos koeficientai negali mažėti.

Naujojo pedagogų karjeros modelio projekto tikslas – pasitikėjimu grįsta pedagogo karjera, skatinanti būti atviru, nuosekliai tobulinančiu savo kompetencijas švietimo darbuotoju.

Karjeros modelis buvo ruošiamas pasinaudojant projekto „Tęsk“ metu sukurtu Pedagogų kompetencijų vertinimo, jų pripažinimo ir taikymo profesinėje veikloje instrumentų paketu, kurį parengė mokslininkų ir ekspertų grupė iš Lietuvos aukštųjų mokyklų bei pedagogų praktikų.