Tarptautinės švietimo pasiekimų vertinimo asociacijos (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, IEA) organizuojamas Tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study). PIRLS nagrinėja 4 klasės mokinių skaitymo pasiekimus ir patirtį mokantis skaityti namuose bei mokykloje.
2021 metai
Lietuva pagal ketvirtokų skaitymo gebėjimus pateko į sėkmingiausių šalių dešimtuką. 2021 m. vykusiame tyrime dalyvavo 65 šalys. Lietuvos mokinių pasiekimai šiame tyrime geriausi per du dešimtmečius – nuo tada, kai šalis dalyvauja šiame tyrime. Lietuvos rezultatai statistiškai reikšmingai aukštesni (552 taškai) už PIRLS skalės vidurkį (500 taškų) ir yra geresni palyginti su PIRLS 2016 rezultatu (548 skalės taškai).
PIRLS 2021 tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo pristatymas
2016 metai
- PIRLS 2016 Skaitymo gebėjimus tikrinančių užduočių pavyzdžiai. 4 klasė
- PIRLS 2016 Tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo ataskaita
- PIRLS 2016 Tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo pristatymas
2011 metai
- IEA PIRLS 2011 ir IEA TIMSS 2011 tyrimai
- IEA PIRLS 2011 Tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas. Rezultatų pristatymas
- IEA PIRLS 2011 Tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas. Ataskaita. 4 klasė
- IEA PIRLS 2008 Skaitymo gebėjimus tikrinančių užduočių pavyzdžiai
2006 metai
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimas „Education at a Glance“ (liet. „Išsilavinimas iš pirmo žvilgsnio“) pateikia informacijos apie šalies švietimą, mokinius, mokytojus, tėvus ir švietimo politikos formuotojus.
2021 metai
Naujausias leidinys Education at a Glance
Lietuvos situacijos santrauka (Country Note) 2021 m.
2016 metai
Tarptautinės švietimo pasiekimų vertinimo asociacijos (angl. IEA – International Association of the Evaluation of Educational Achievement) inicijuotas Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas (angl. TIMSS – Trends in International Mathematics and Science Study) kas ketverius metus vykdomas daugelyje šalių, esančių beveik visuose pasaulio žemynuose. Juo tiriami ketvirtos ir aštuntos klasės mokinių matematikos ir gamtos mokslų mokymosi pasiekimai, jų kaita ir pasiekimus lemiantys socialiniai, ekonominiai ir kultūriniai veiksniai, taip pat surenkama daug aktualios kontekstinės informacijos. Tyrimas padeda šalims dalyvėms stebėti nacionalinio švietimo būklę, ją lyginti su kitų pasaulio šalių švietimu ir remiantis patikima, kiekviename cikle atnaujinama informacija, tobulinti švietimo politiką ir praktiką.
Lietuva IEA TIMSS tyrime dalyvauja nuo 1995 m.
2019 metai
- TIMSS 2019 pristatymas
- TIMSS 2019 pranešimas spaudai
- TIMSS 2019 4 kl. matematika. Ataskaita ir užduočių pavyzdžiai
- TIMSS 2019 4 kl. gamtos mokslai. Ataskaita ir užduočių pavyzdžiai
- TIMSS 2019 8 kl. matematika. Ataskaita ir užduočių pavyzdžiai
- TIMSS 2019 8 kl. gamtos mokslai. Ataskaita ir užduočių pavyzdžiai
- TIMSS 2019 4 kl. matematika. Trumpa ataskaita
- TIMSS 2019 4 kl. gamtos mokslai. Trumpa ataskaita
- TIMSS 2019 8 kl. matematika. Trumpa ataskaita
- TIMSS 2019 8 kl. gamtos mokslai. Trumpa ataskaita
2015 metai
- IEA TIMSS 2015. Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Rezultatų pristatymas
- IEA TIMSS 2015. Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Pranešimas spaudai
- TIMSS 2015 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Matematika. 4 klasė
- TIMSS 2015 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Gamtos mokslai. 4 klasė
- TIMSS 2015 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Matematika. 8 klasė
- TIMSS 2015 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Gamtos mokslai. 8 klasė
2011 metai
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Rezultatų pristatymas
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Pranešimas spaudai
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Matematika. Gamtos mokslai. 4 klasė
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Matematika. 8 klasė
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Gamtos mokslai. 8 klasė
- IEA TIMSS 2011 Tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas. Vaidas Bacys
2007 metai
tHE European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD) yra tarptautinis lyginamasis tyrimas, kuris nuo 1995 m. kas ketverius metus atliekamas daugumoje Europos valstybių ir kai kuriose valstybėse už Europos ribų. Pagrindinis ESPAD tyrimų tikslas – surinkti palyginimui tinkamus duomenis apie psichoaktyvių medžiagų vartojimo paplitimą ir intensyvumą vienoje amžiaus mokinių grupėje bei nustatyti šių medžiagų (tiek paklausos, tiek pasiūlos) paplitimo veiksnius. Lietuva ESPAD tinkle dalyvauja nuo 1995 metų.
2019 metai
2015 metai
- ESPAD Report 2015, Results from the European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs
- ESPAD 2015, Alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir interneto naudojimas Lietuvoje. Tyrimo ataskaita
- ESPAD 2015 Tyrimo apie alkoholio ir kitų narkotikų vartojimą pagrindinių rezultatų pristatymas ŠMM 2016 m. rugsėjo 20 d.
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimas PISA (angl. Programme for International Student Assessment) yra kas trejus metus vykdomas tarptautinis švietimo tyrimas, kurio tikslas – įvertinti mokinių žinias ir gebėjimus, reikalingus sėkmingai dalyvauti visuomenės gyvenime, pritaikyti tai nepažįstamose situacijose mokykloje ir už jos ribų.
2020 metai
- PISA globaliųjų kompetencijų tyrimo pristatymas 2020 10 22
- PISA globaliosios kompetencijos 2020 10 22
- PISA veiksminga politika ir sėkmingos mokyklos 2020 09 29
- PISA finansinio raštingumo tyrimo pristatymas 2020 05 07
- PISA finansinis raštingumas 2020 05 07
2018 metai
2015 metai
- PISA 2015 problemų sprendimo bendradarbiaujant ataskaita
- PISA 2015 problemų sprendimo bendradarbiaujant rezultatų pristatymas
- PISA 2015 finansinio raštingumo ataskaita
- PISA 2015 finansinio raštingumo rezultatų pristatymas
- PISA 2015 gamtamokslinio raštingumo uzduočių pavyzdžiai
- PISA 2015 pranešimas spaudai
- PISA 2015 pristatymas
- PISA 2015 ataskaita
- Kiek Lietuvos penkiolikmečiai pasitiki asmeniniais gebėjimais atlikti gamtos mokslų užduotis? (trumposios 2015 m. tyrimo problemų analizės)
- Kuo domisi Lietuvos penkiolikmečiai gamtos mokslų srityje? (trumposios 2015 m. tyrimo problemų analizės)
- Ar Lietuvos penkiolikmečiai mėgsta mokytis gamtos mokslų? (trumposios 2015 m. tyrimo problemų analizės)
2012 metai
- OECD PISA 2012 matematinio raštingumo užduočių pavyzdžiai
- OECD PISA 2012 atvirų užduočių pristatymas
- OECD PISA 2012 Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo ataskaita
- OECD PISA 2012 rezultatų pristatymas
2009 metai
- OECD PISA 2009 Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo ataskaita
- OECD PISA 2009 tarptautinio penkiolikmečių tyrimo pristatymas
- OECD PISA 2009 skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai
- OECD PISA 2009 tarptautinis penkiolikmečių tyrimas
2006 metai
- OECD PISA 2006 tyrimo filosofija ir tyrimo antrinė duomenų analizė
- OECD PISA 2006 Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas
- OECD PISA 2006 Gamtamokslio raštingumo užduočių pavyzdžiai
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) vykdomas tyrimas TALIS (Teaching and Learning International Survey) – tai tarptautinis mokymo ir mokymosi tyrimas, kurio pagrindinis objektas yra mokytojai. Pagrindinis tyrimo tikslas yra surinkti politiškai svarbius, patikimus tarptautinius duomenis, susijusius su įvairiais mokymo(si) aspektais, pateikti jų analizę ir taip padėti šalims plėtoti švietimo politiką, kad būtų sudarytos geresnės sąlygos veiksmingesniam mokymui(si).
2018 metai
- TALIS 2018 Lietuvos ataskaita
- TALIS 2018 II dalis LT
- TALIS2018 Trumpoji apžvalga LT
- TALIS 2018 CN LTU original EN
2008 metai
- OECD TALIS 2008 Tarptautinis mokymo ir mokymosi tyrimas
- TALIS 2008 Tarptautinis mokymo ir mokymosi tyrimo ataskaita (Teaching and Learning International Survey)
- OECD TALIS 2008 Tarptautinis mokymo ir mokymosi tyrimas
- NEC Mokinių pasiekimų tyrimų ir analizės skyriaus Mindaugo Stundžos pristatymas
- Švietimo ir mokslo ministerijos sekretoriaus Alvydo Puodžiuko pristatymas
International Civic and Citizenship Education Study (ICCS ) – Tarptautinis pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimas, kurį organizuoja IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) – Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija. Tyrimo tikslas – nustatyti, kaip 8 klasės jaunuoliai yra rengiami tapti piliečiais, ir įvertinti, kokią įtaką mokinių pasiekimams ir pilietinėms nuostatoms turi švietimo sistemos bei mokyklos ypatybės įvairiose šalyse.
2016 metai
- IEA ICCS 2016 Tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimo ataskaita
- ICCS 2016 Tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimo rezultatų pristatymas
- Švietimo ir mokslo ministerijos veiklos mokinių pilietiškumui stiprinti
2009 metai
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) nuo 2011 m. atlieka suaugusiųjų įgūdžių tyrimą (angl. Programme for the International Assessment of Adult Competencies, PIAAC), kurio antrajame etape, 2014–2015 m., dalyvavo ir Lietuva. PIAAC yra laikomas išsamiausiu suaugusiųjų gebėjimų tyrimu, padedančiu susidaryti vaizdą apie suaugusiųjų gebėjimus trijose įgūdžių srityse: skaitymo įgūdžių (raštingumo), matematinio raštingumo ir problemų sprendimo technologijų pagalba.
EBPO PIAAC 2015