Švietimo, mokslo ir sporto ministerija dėkoja už Vidurinio ugdymo programos projektui pateiktas pastabas ir pasiūlymus ir skelbia atnaujintą projekto variantą.
Pokyčių tikslas - užtikrinti sąlygas baigiamųjų klasių mokiniams lanksčiau rinktis mokomuosius dalykus, susitelkti į jiems svarbiausių dalykus, mokytis juos nuosekliau ir giliau, skiriant daugiau laiko.
Kviečiame susipažinti su Projektinio darbo, kuris būtų vykdomas pagrindinio ugdymo programos antrojoje dalyje, tvarkos aprašo projektu.
Projektinio darbo tvarkos aprašo projektas
1 priedas. Projektinio darbo aprašo rengimo bendrieji reikalavimai
2 priedas. Mokinio projektinio darbo įsivertinimo pavyzdinė forma
3 priedas. Vertinimo kriterijai su pavyzdžiais
4 priedas. Projektinio darbo vadovo vertinimo lapas
5 priedas. Projektinio darbo vertintojo vertinimo lapas
6 priedas. PD darbo vadovo ir vertinimo komisijos skirtų taškų pasiskirstymas už darbo etapus
7 priedas. Projektinio darbo vertinimo protokolas
Parengtas naujo teisės akto „Vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikių, pažangos įvertinimo tvarkos aprašo“ projektas ir „Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo“ pakeitimo projekto lyginamasis variantas.
Dokumentų pagrindu bus įteisinta galimybė vaikui, kuris tėvų (globėjų) sprendimu į priešmokyklinį ugdymą 2021 m. atėjo 5 metų, ugdytis dvejus metus. Tolia galimybė galios ir 2022 m., ir vėlesniais metais.
Teisės aktų projektai vaikui, kuris 2021 m. pradėjo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, kai jam tais kalendoriniais metais suėjo 6 metai, tokios galimybės Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas nenumato, nes vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 m., privalo pradėti ugdytis pagal pradinio ugdymo programą.
Parengtas naujos redakcijos „Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašo“ projektas. Atnaujinta tvarka padės sklandžiau įgyvendinti naujas bendrąsias ugdymo programas.
Nauja dokumento redakcija pakeis šiuo metu galiojantį „Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašą“, patvirtintą švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. V- 755.
Rengiamas Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimas dėl studijų finansavimo modelio pertvarkos, valstybės finansuojamų studijų vietų planavimo ir valstybės biudžeto lėšų studijų kainai valstybės finansuojamose studijų vietose apmokėti paskirstymo.
Studijų finansavimo modelio keitimo tikslas – skatinti aukštąsias mokyklas daugiau dėmesio skirti geresnei studijų kokybei, todėl siūloma aukštosioms mokykloms skirti bazinį finansavimą studijoms ne tik pagal priimtuosius, bet ir orientuojantis į studijų kokybę. Naujasis mišrus finansavimo modelis turėtų ne tik studijų krepšelio, bet ir papildomų elementų.
Valstybės lygiu būtų nustatomos pirmosios studijų pakopos ir vientisųjų studijų kryptys, kuriose priėmimas neribojamas, o kitos valstybės finansuojamos vietos būtų nustatomos pagal studijų kryptis arba studijų programas.
Visas priėmimas į aukštojo mokslo studijas būtų vykdomas per Lietuvos aukštųjų mokyklų asociaciją bendrajam priėmimui vykdyti (LAMA BPO), rezultatai fiksuojami LAMA BPO sistemoje, kad būtų matomi visi priėmimo duomenys, būtų vykdoma duomenų analizė ir analitika.
Su parengtu teisės akto projektu galima susipažinti Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS), nuoroda čia.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė 2021–2024 m. veiksmų plano, kaip bus didinama specialiųjų poreikių turinčių vaikų įtrauktis į švietimo įstaigas, projektą ir kviečia švietimo bendruomenę, neįgaliesiems atstovaujančias organizacijas ir kitus suinteresuotus asmenis aktyviai dalyvauti jo svarstymuose.
Įtraukties veiksmų planas ruošiamas rengiantis įgyvendinti nuo 2024 m. įsigaliosiančius Švietimo įstatymo pakeitimus, ugdymo įstaigose įtvirtinančius įtraukties principą, švietimo sistemoje pašalinančius kliūtis neįgaliesiems, taip pat individualių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdytis kartu su savo bendraamžiais.
Įtraukties veiksmų plano tikslas – šalinti fizines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam vaikui mokantis drauge su savo bendraamžiais jam artimiausioje švietimo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.
Veiksmų plane numatomas visas kompleksas įtraukiajam ugdymui reikalingų priemonių - nuo mokyklų infrastruktūros pritaikymo, aprūpinimo reikalingomis mokymo priemonėmis iki konsultacinės pagalbos bei papildomų švietimo pagalbos pareigybių mokyklose steigimo ir kvalifikuotų specialistų rengimo stiprinimo.
Plano projektas parengtas pagal turimas ir planuojamas šalies finansines galimybes, atsižvelgiant į 2020 m. spalio – lapkričio mėnesiais vykusių 6 viešųjų konsultacijų su socialiniais partneriais metu gautus pasiūlymus, taip pat savivaldybių administracijų švietimo padalinių teiktas pastabas.
Įtraukties veiksmų planas yra tik vienas iš veiksmų, kurie numatyti XVIII-osios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane. Įgyvendinant kitas LRV programos priemones numatomi darbai taip pat apims ikimokyklinio amžiaus, gabių, sugrįžusių, atvykusių, tautinių mažumų vaikų įtraukųjį ugdymą.
Pasiūlymus dėl Įtraukties veiksmų plano galima teikti iki š. m. liepos 9 d. el. paštu [email protected].
- Garso įrašas
- Pristatymai (1) (2)
Sausio 29 d. |
|
10:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos universitetų rektorių konferencija |
14:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacija |
Vasario 1 d. |
|
16:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos švietimo taryba |
Vasario 3 d. |
|
16:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos verslo asociacijomis |
Vasario 4 d. |
|
15:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos savivaldybių asociacija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .1 su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija, Ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų asociacija, Lietuvos pradinio ugdymo mokyklų atstovų asociacija, Lietuvos progimnazijų asociacija, Lietuvos pagrindinių mokyklų asociacija, Lietuvos gimnazijų vadovų asociacija, Nevalstybinių bendrojo ugdymo įstaigų asociacija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 su profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą temos ekspertais |
Vasario 5 d. |
|
10:00 val. |
Viešoji konsultacija su sporto srities ekspertais |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .1 su Lietuvos kolegijų direktorių konferencija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 su Bendrojo ugdymo taryba |
Vasario 8 d. |
|
11:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .1 su Lietuvos kolegijų direktorių konferencija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 su Suaugusiųjų švietimo asociacija, Tęstinio mokymo centrų asociacija, Lietuvos suaugusiųjų mokymo centrų vadovų asociacija, Lietuvos karjeros specialistų asociacija, Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ ir NVO švietimo tinklu |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .3 su neformaliojo švietimo asociacijomis |
Vasario 9 d. |
|
14:00 val. |
Viešoji konsultacija su Lietuvos sporto federacijų sąjunga |
|
|
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 su profesinėmis sąjungomis: LŠMPS, LŠDPS, LAMPSS, ŠMPS „Solidarumas“, LPS „Sandrauga” ir LŠĮVPS |
Vasario 10 d. |
|
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .1 su Lietuvos mokytojų asociacijomis |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 su Lietuvos jaunimo organizacijomis: LMS, LSS, VUSA, LiJOT |
Vasario 11 d. |
|
15:00 val. |
Viešoji konsultacija su VDU Švietimo akademija, VU Fsf pedagogikos centru, VU Šiaulių akademija ir Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .1 su Lietuvos mokslininkų sąjungomis: LMS, LJMS, LIC ir Lietuvos mokslinių tyrimų ir technologijų organizacija |
16:00 val. |
Viešoji konsultacija .2 dėl skaitmeninės transformacijos su Asociacija „INFOBALT“, EdTech Lithuania, VDU ir KTU atstovais |
Viešoji konsultacija .2 su profesinėmis sąjungomis: LŠMPS, LŠDPS, LAMPSS, ŠMPS „Solidarumas“, LPS „Sandrauga” ir LŠĮVPS