Informacija lengvai suprantama kalba (angl. „easy-to-read“)
![]() | Lengvai suprantama kalba – metodas, kuris padeda daugiau žmonių suprasti pateikiamą informaciją. Universalus lengvai suprantamos kalbos teksto išdėstymas, iliustracijos ir teksto stilius palengvina informacijos prieinamumą skaitymo, suvokimo iššūkių, intelekto negalią turintiems asmenims. Šiuo metodu parengti tekstai taip pat puikiai tinka senjorams, vaikams bei visai visuomenei.
|
![]() |
Ministerija, kuri rūpinasi mokyklomis
Ministerija yra institucija. Ministerija yra vieta, kurioje dirba žmonės. Ministerijoje žmonės sprendžia Lietuvai svarbius klausimus. Pavyzdžiui, ● Finansų ministerijoje žmonės sprendžia klausimus apie Lietuvos pinigus. ● Sveikatos apsaugos ministerijoje žmonės sprendžia klausimus apie Lietuvos žmonių sveikatą. | |
![]() | Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbuotojai sprendžia klausimus: ● apie Lietuvos mokyklas, ● apie tai, kaip mokomės. | |
Mokyklos Lietuvoje | ||
![]() | Kodėl mes einame į mokyklą? Mums visiems yra svarbu mokytis. Todėl mes einame į mokyklą.
| |
![]() | Mokykloje mes: ● Gauname naujų žinių. Pavyzdžiui, sužinome, kaip žmonės Lietuvoje gyveno anksčiau. ● Išmokstame naujų dalykų. Pavyzdžiui, išmokstame skaičiuoti. . | |
![]() | Taip pat mokykloje mes: ● Augame. ● Geriau suprantame pasaulį. ● Susipažįstame su kitais žmonėmis. | |
![]() | Kai mes baigiame kokią nors mokyklą, mes gauname pažymėjimą arba diplomą. Pažymėjimas yra dokumentas.
Pažymėjime arba diplome gali būti parašyta: ● kokią mokyklą mes baigėme, ● ką mes žinome, ● ką mes mokame daryti. | |
![]() | Kai baigiame kokią nors mokyklą ir turime pažymėjimą arba diplomą, mes galime ieškoti darbo. | |
![]() | Kiek laiko mes turime mokytis? Lietuvoje žmonėms būtina mokytis iki kol jiems sueina 16 metų.
Kai žmogui sueina 16 metų, jis pats gali nuspręsti, ar nori mokytis toliau.
Mokinys toliau gali mokytis: ● 11–12 klasėje, ● profesinėje mokykloje. | |
| Profesinė mokykla | ||
![]() | Profesinėje mokykloje galima mokytis kokios nors profesijos. Pavyzdžiui, galima mokytis būti: ● virėjais, ● kirpėjais, ● siuvėjais. Žmogus pats gali pasirinkti, kokios profesijos jis nori mokytis.
Profesinėje mokykloje gali mokytis visi žmonės, kuriems yra 14 ar daugiau metų. | |
![]() | Svarbiuose Lietuvai dokumentuose parašyta, kad kiekvienas žmogus turi teisę mokytis. Tai reiškia, kad kiekvienas žmogus gali mokytis. | |
![]() | Mes visi esame skirtingi. Į mokyklas eina žmonės, kurie: ● kalba skirtingomis kalbomis, ● skirtingai atrodo, ● skirtingai elgiasi, ● auga su skirtingais žmonėmis. | |
![]() | Į mokyklas eina žmonės, kurie: ● daro dalykus skirtingai. Pavyzdžiui, vieni vaikštome, o kiti važiuojame vežimėliu. ● mėgsta skirtingus dalykus. Pavyzdžiui, vieni mokiniai mėgsta rašyti, o kiti mokiniai mėgsta sportuoti. | |
![]() | Mes norime, kad Lietuvos mokyklose galėtų mokytis patogiai kartu su visais kiekvienas žmogus. |
Daugiau apie mokyklą skaityk ČIA.
Atnaujinimo data: 2025-02-06














