Informacija lengvai suprantama kalba (angl. „easy-to-read“)

Logo-as-JPEG.jpg

Lengvai suprantama kalba – metodas, kuris padeda daugiau žmonių suprasti pateikiamą informaciją.

Universalus lengvai suprantamos kalbos teksto išdėstymas, iliustracijos ir teksto stilius palengvina informacijos prieinamumą skaitymo, suvokimo iššūkių, intelekto negalią turintiems asmenims. Šiuo metodu parengti tekstai taip pat puikiai tinka senjorams, vaikams bei visai visuomenei.

 

 

2108.q702.017.S.m005.c10.business brainstorm (1).jpg 

Ministerija, kuri rūpinasi mokyklomis

 

Ministerija yra institucija.

Ministerija yra vieta, kurioje dirba žmonės.

Ministerijoje žmonės sprendžia

Lietuvai svarbius klausimus.

Pavyzdžiui,

● Finansų ministerijoje žmonės sprendžia klausimus

apie Lietuvos pinigus.

● Sveikatos apsaugos ministerijoje

žmonės sprendžia klausimus

apie Lietuvos žmonių sveikatą.

5179462 (1).jpg 

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbuotojai

sprendžia klausimus:

● apie Lietuvos mokyklas,

● apie tai, kaip mokomės.

G-YOqP367m2d.jpg 

Ministerijai vadovauja Ministras arba Ministrė.

Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto

ministrė dabar yra Monika Navickienė.

  

Mokyklos Lietuvoje

2304.w064.n002.65B.p1.65 (1).jpg 

Kodėl mes einame į mokyklą?

Mums visiems yra svarbu mokytis.

Todėl mes einame į mokyklą.

 

mokykla.jpg 

Mokykloje mes:

● Gauname naujų žinių.

Pavyzdžiui, sužinome,

kaip žmonės Lietuvoje gyveno anksčiau.

● Išmokstame naujų dalykų.

Pavyzdžiui, išmokstame skaičiuoti.

.

6162.jpg 

Taip pat mokykloje mes:

● Augame.

● Geriau suprantame pasaulį.

● Susipažįstame su kitais žmonėmis.

mm.jpg 

Kai mes baigiame kokią nors mokyklą,

mes gauname pažymėjimą arba diplomą.

Pažymėjimas yra dokumentas.

 

Pažymėjime arba diplome gali būti parašyta:

● kokią mokyklą mes baigėme,

● ką mes žinome,

● ką mes mokame daryti.

202101_020 (1).jpg 

Kai baigiame kokią nors mokyklą

ir turime pažymėjimą arba diplomą,

mes galime ieškoti darbo.

5215047 (1).jpg 

Kiek laiko mes turime mokytis?

Lietuvoje žmonėms būtina mokytis

iki kol jiems sueina 16 metų.

 

Kai žmogui sueina 16 metų,

jis pats gali nuspręsti,

ar nori mokytis toliau.

 

Mokinys toliau gali mokytis:

● 11–12 klasėje,

● profesinėje mokykloje.

  Profesinė mokykla
9650114 (1).jpg 

Profesinėje mokykloje galima mokytis

kokios nors profesijos.

Pavyzdžiui, galima mokytis būti:

● virėjais,

● kirpėjais,

● siuvėjais.

Žmogus pats gali pasirinkti,

kokios profesijos jis nori mokytis.

 

Profesinėje mokykloje gali mokytis

visi žmonės,

kuriems yra 14 ar daugiau metų.

JEMA GER 1748-03 (1).jpg 

Svarbiuose Lietuvai dokumentuose

parašyta,

kad kiekvienas žmogus turi teisę mokytis.

Tai reiškia, kad kiekvienas žmogus

gali mokytis. 

4073344.jpg 

Mes visi esame skirtingi.

Į mokyklas eina žmonės, kurie:

● kalba skirtingomis kalbomis,

● skirtingai atrodo,

● skirtingai elgiasi,

● auga su skirtingais žmonėmis.

kids_with_physical_disability_and_teacher_playing_basketball (1).jpg 

Į mokyklas eina žmonės, kurie:

● daro dalykus skirtingai.

Pavyzdžiui, vieni vaikštome,

o kiti važiuojame vežimėliu.

● mėgsta skirtingus dalykus.

Pavyzdžiui, vieni mokiniai mėgsta rašyti,

o kiti mokiniai mėgsta sportuoti.

31181 (2).jpg 

Mes norime, kad Lietuvos mokyklose

galėtų mokytis patogiai kartu su visais

kiekvienas žmogus.

Daugiau apie mokyklą skaityk ČIA.

Atnaujinimo data: 2024-04-24