Įtraukiojo ugdymo principus kai kurios Lietuvos švietimo įstaigos taiko jau ilgiau nei kelis dešimtmečius, o nuo 2024 m. rugsėjo įsigalėjo ir Švietimo įstatymo pataisa, numatanti, kad visos mokyklos ir visi darželiai turi priimti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, jei jų tėvai, pasitarę su specialistais, nusprendžia, kad lankyti bendrojo ugdymo įstaigą yra geriausias sprendimas vaikui.

90 procentų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų yra ugdomi bendrojo ugdymo įstaigose kartu su bendraamžiais. Iš viso jie sudaro apie 15 procentų visų bendrojo ugdymo mokyklų mokinių. 

Švietimo ugdymo įstaigos pagal mokiniui nustatytus ugdymosi poreikius teikia jiems reikalingą švietimo pagalbą. Mokyklas, darželius dėl švietimo pagalbos teikimo, ugdymo metodų ir priemonių, aplinkos pritaikymo ir kitų mokinio individulių poreikių užtikrinimo konsultuoja regioniniai specialiojo ugdymo ir nacionaliniai konsultaciniai centrai. 

Bendrojo ugdymo programos pagal poreikį gali būti pritaikytos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, gali baigti formaliojo švietimo programas per trumpesnį ar ilgesnį laiką nei nustatyta, jie gali mokytis su pertraukomis, šios programos gali būti baigiamos atskirais moduliais. 
 

 

Atnaujinimo data: 2025-05-12